Для автомобіля колеса важливі не менше двигуна і рульового управління. Від них залежать комфорт і безпеку поїздки, збереження ходової частини і Паливна витрата, мобільність і параметр шуму. Розповідаємо, як підібрати диски на машину, які будуть служити довго.
Коли необхідна заміна дисків?
Диски коліс можуть працювати також довго, як і автомобіль. Втім на практиці — їх вистачає на 3-5 років. Найбільш поширена причина заміни-пошкодження через потужний удар. Ями і сторонні предмети на дорозі можуть позбавити вашу машину колеса за лічені секунди. Також на диски впливає і фізичний знос. Це головна причина тріщин, відколів та інших деформувань. Не забувайте про корозію-скромна корозія псує сталь, а хім. реакція з сіллю і протиожеледними складами роз’їдає алюміній.
Коли приходить період вибрати диски на автомобіль, а коли можна обійтися ремонтом? Якщо вам необхідно відбалансувати колесо, прибрати вм’ятину глибиною до сантиметра і пофарбувати деталі, звертайтеся на СТО. В інших випадках будуть потрібні нові диски. Також не погоджуйтеся заварювати тріщини. При сильному нагріванні структура металу змінюється-міцність зменшується. Тому диск може не витримувати чергову яму або динамічний розгін.
Які параметри ДИСКА слід передбачити при придбанні?
Неважливо, який у вас автомобіль, під час вибору нових дисків необхідно брати до уваги наступні параметри:
- тип диска;
- монтажний (або посадковий) діаметр;
- число і діаметр розташування отворів під кріплення (PCD);
- Ширина диска;
- виліт диска (ET);
- діаметр центрального (ступичного) отвору;
- форма отворів під кріплення;
- наявність хампов.
Потрібно відразу сказати: якщо до цього моменту у вас відпало бажання розбиратися з усіма такими параметрами, під час вибору дисків просто скористайтеся сервісом вибору по автомобілю у великих інтернет-магазинах. Там можна, просто вказавши модель власної машини, отримати диски, гарантовано підходять їй за всіма показниками. Ну а якщо рішучість все дізнатися також з вами, то давайте почнемо.
ТИП ДИСКА-які вони можуть бути
Всі диски диски r16 представлені за типом виготовлення в загальному поділяють на три типи: литі флоу-форм і ковані. Питання правильного підбору певного типу-тема для окремого матеріалу, однак тут ми наведемо важливі відмінності.
- Литі диски. Вони робляться з легкого сплаву – в основному, алюмінієвого. Завдяки технології виготовлення литі диски можуть мати різну форму, що все разом з меншим, ніж у «штампів» вагою і забезпечує їм популярність. З поганих якостей литих дисків можна відзначити дуже велику вагу серед трьох представлених видів, а ще литі диски при сильному ударі не мнуться, а тріскають. Звичайно, технологія зварювального ремонту і прокатки давно освоєна, але гарантувати збереження початкових властивостей після ремонтних робіт неможливо.
- Флоу-форм («Flow Forming») — одна з найбільш нових технологій, використовуваних під час виготовлення коліс. Після завершення процесу лиття Колісний циліндр розкручують, надаючи рівномірний тиск на його поверхню всередині. В результаті алюміній спресовується, стаючи в той же час більш еластичним і набуваючи більш великий міцності межа. По суті, цей процес наділяє метал тими ж властивості, що і кування. В результаті колесо стає легше, міцніше, стійкіше до ударів, довговічніше, а ще отримує дуже високу вантажопідйомність.
Посадковий діаметр
Посадковий діаметр-це розмір окружності колеса в дюймах. Залежно від розміру шин він може змінюватися на один-три дюйми. Інформація про допустимий діаметр диска зазвичай вказана виробником, і її необхідно вибирати по марці автомобільні моделі. Легку плутанину вводить позначення параметра — за допомогою букви «R», наприклад R15 або R17 – багато хто приймає це позначення за радіус. Це діаметр!
Диски більшого розміру виглядають крутіше, але чим більше розмір колеса, тим більше навантаження на деталі підвіски, зменшення профілю шини і зниження її амортизуючих властивостей. А менші колеса можуть не налізти на гальмівний супорт.
Разболтовка
При невірній разболтовке не вийти пригвинтити колесо. Розбовтування колеса визначають два параметри:
- кількість отворів під кріплення;
- діаметр їх розташування (PCD).
Діаметр кола, на якій розміщуються отвори для кріплення, як і їх кількість задані виробником авто і даного параметра необхідно триматися строго. Установка диска з відхиленням по PCD навіть в пару міліметрів призводить до того, що на ходу таке колесо буде сильно «бити». Крім цього, незатягнуті Болти будуть відкручуватися самі собою.
Для монтажу застосовуються спеціалізовані гайки і болти, що призначаються для кріплення коліс. Їх можна придбати в Шинних центрах і магазинах автомобільних запчастин.
Маркування дисків коліс для автомобіля
Якщо ви все таки захотіли поміняти диски на власному автомобілі, то недостатньо знати потрібний діаметр і кількість болтів для кріплення. Щоб не зробити помилку в своєму виборі, вам необхідно знати особливості маркування, яка нанесена на колісному диску. Маркування диска колеса вважається типовою для всіх видів дисків коліс (штампованих, литих, кованих). Сертифікація дисків на території європейських держав виконується згідно UN / ECE 124.
Маркування диска колеса може бути 2-ух типів-стандартної і додаткової:
Класична маркування включає інформацію про ширину обода, тип його кромки, роз’ємності обода, монтажному діаметрі, кільцевих виступах, вильоті та іншу необхідну інформацію.
Додаткове маркування містить інформацію про гранично можливе навантаження, максимально допустимому тиску в покришці, інформацію про методи виготовлення диска, відомості про міжнародну сертифікацію певного диска.
Але, не завжди на автомобільному ободі є вся вищеперелічена інформація. На багатьох дисках розміщується тільки деякі з наведених відомостей.
Де знаходиться маркування диска
Що стосується кованих або литих виробів, то маркування дисків коліс завжди вказується на решітці зі зворотного боку колеса, а конкретно на спицях або на зовнішній стороні між ними (в місці монтажних отворів на колесо). Все залежить від конструкції певного диска. Зазвичай написи є зсередини спиць дисків коліс. По колу отвору під ступичні гайку, між отворами під колісні болти, наноситься якась окрема інформація, яка стосується розміру диска і його технічної інформації.
Якщо наприклад ми говоримо про штампованих дисках, то, в основному, напис вибита або на зовнішній частині обода, або зсередини вироби. Є два варіанти нанесення маркування. Перший-це коли інформація наноситься у вигляді окремих написів на перехідний простір між отворами для кріплення дисків. В іншому варіанті напис наноситься просто уздовж периметра обода ближче до його зовнішнього краю.